Bliv medlem

Som medlem af foreningen optages som udgangspunkt alle der har en interesse i Esbjergs historie fra perioden omkring den anden verdenskrig.

Ønsker du at blive medlem af foreningen kunne vi godt tænke os at lære lidt mere om dig. Så tager du kontakt vil vi gerne vide lidt om dig og din interesse. Efter den første kontakt vil vi gerne møde dig og er kemien god optages du som fuldgyldigt medlem.

Så har du interessen og ønsker du at dyrke den i fællesskab med ligesindede, kontakt da vores formand (gerne pr. mail), så vi kan arrangere dit kommende medlemskab.

Vi laver i foreningen mange forskellige ting og medlemmerne er alt fra blot almindelig interesserede der ønsker del i fællesskabet til seriøse amatørhistorikere der dyrker interessen på højt plan. Vi laver alt i formidlingsprojekter og historiegranskning med publikationer og guidede ture til feltarbejde, hvor der der udgraves og registreres kulturspor fra den tyske besættelsesmagt.

Vi har ofte “byggedage” i bunkeren på Tarp Byvej hvor vi blandt andet hjælper med at restaurere en bunker fra krigen og hvor vi planlægger og koordinerer vores projekter. Foreningen er CVR registreret og samarbejder med kommunen, museer og andre tilsvarende seriøse foreninger.

Kontingentet er på 250 kr. pr. år.

Vi ser frem til at møde dig.

Mvh.
Foreningen Esbjerg i Atlantvolden